Monday, December 28, 2009

Rokok

ko pehal?????tetiba tajuk rokok...ni semua isu semasa la..smlm aku ada tgok berita pasai harga rokok akan di naikkan..hua hua hua!!!!...syok nyerrrr..!!!!wah..!!!mcm aku lak menteri yg bertanggungjawab..pehal???x da la..at least kurang la ckit perokok2 kat mesia ni yg nk isap rokok...tp aku rasa isap gak kn..kn..kn..!!!ye la..pe tidaknya..rakyat mesia ni kn pantang di cabar beb!!..tgk la dulu kerajaan dah buat mcm2..tp aku tgk still lg ada orang isap rokok..ko letak la pic pe pn..bkn org heran pn selagik x jadik bnda 2 kat diri sendiri.pendek kata ada gak org beli...poning2..!!!Aku pn x tau la..mcm ne lg kerajaan nk bg kesedaran tentang bahaya nya rokok..ermmm..mungkin kalau aku jdik menteri aku pn hilang akal dah sbb dah x tau dah cara yg sesuai n pendekatan mcm ne lg nk bg rakyat mesia ni sedar!!! wah..wah !!! berangan lebih....
Aku bkn ape..kecian kat dieorg2 ni kalau semua kaya2 x pe la..ni ada yg miskin sanggup x bg anak bini makan semata2 nk beli rokok..pehal????!!!ape kejadahnya....sory la kalau ada terasa..sapa makan cili terasa la podah nyer..!!!

kadang2 aku dengar orang2 la ckp kn..sbb macho kalau isap rokok..macho ker..pehal isap pas2 hembus kat depan kita2 kn..aku rasa mcm x macho jea...apa pndangan perempuan2 kat luar sana???macho ke lelaki / boyfriend korang isap rokok???aku rasa hancus jea..kn kn!!!ye la..x da maknanya macho kalau tiap kali kuar isap rokok pas2 hembus depan muka kita..pas2 kita buat selamba dek jea kn sbb syg pakwe konon..huhuhu.padahal x tau ker..nnt kalau ditakdirkan die 2 jadik laki ko..hah nyesal la ko nape tau???sbb mati cepat la..kn x pasai2 janda awal..wa wa...wa...!!! x mo..hah kalau x mo bgtau la pakwe masing2 bahaya rokok yea!!!

Aku sendri pn x pasti nape ramai lelaki suka isap rokok...(wanita pn ada gak kn..:-( )sedih rasanya...kalau la kat mesia ni diisytiharkan rokok 2 haram mcm ne erk???adakah orang akan hisap gak???maybe x kot,yang tau hukum hakam la kn...alar tok sah kata rokok dadah,arak pn org minum gak padahal dah tau benda 2 haram...pendek kata kesedaran sendiri la..mana yg rasa ok korang buat la...tp kita sebagai sedara seagama wajarlah kita tegur antara satu sama lain kn..tepuk dada tanya la iman..!!!think positive ler....bak kata nabil lu pikir ler sendiri!!!

hehehe melalut je aku ni...x tau nk tulis ape sebenarnya sbb dah lama dah buat entry ni...ok la yea kwn2 setakat ni dulu utk hari ni...n "SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2010"

sekian terima kasih...

No comments:

Post a Comment